با امام در بارۀ مناظره با گروهک ها در تلویزیون مشورت کردم. امام نظرشان این بود که افرادی غیرمعمم و نه خیلی مشهور، با آنها مناظره کنند./عبور از بحران، هاشمی رفسنجانی، صفحه85 برداشت آزاد
+نوشته شده در جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۵ ب.ظ توسط اشرفی
محسن به خاطر عدم امنیت بعد از ترور من توسط فرقان و تهدید شدن او در محیط تحصیل و عدم تمایلش در به همراه داشتن محافظ، برای ادامه تحصیل به خارج رفت.
عبور از بحران، هاشمی رفسنجانی، صفحه ۸۴، برداشت آزاد
محسن از بلژیک
+نوشته شده در جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۹ ب.ظ توسط اشرفی
آیا رواست به خاطر اجرای نظرات جنابعالی ما درگیر باشیم و متهم و جنابعالی موضع بیطرف بگیرید؟ آیا بیخط بودن و آسایش طلبی را میپسندید؟ آیا رواست که همۀ دوستان ما در یک طرفِ اختلاف و شخص بنی صدر در یکطرف و جنابعالی موضعِ ناصحِ بیطرف داشته باشید؟ البته اگر مصلحت میدانید که مقام رهبری در همین موضع باشد و سربازان، خیر و شرِّ جریانات را تحمل کنند، ما از جان و دل حاضر به پذیرش این مصلحت هستیم؛ ولی لااقل به خود ما بگویید. امیدوارم مثل همیشه این جسارت را ببخشید.
عبور از بحران، هاشمی رفسنجانی، نامۀ ۵۹/۱۱/۲۵ برداشت آزاد
وزارت خارجه مجری استابن مالک ، کاشف الغطا ، ادیب نیشابوری
+نوشته شده در پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۶:۱۶ ب.ظ توسط اشرفی
ای که نقش ابراهیم را در این صحنه ایفا کردهای به رمز! هنرمندِ خوب، در شخصیتی که نقش او را بازی کرده است حل میشود. هنرمندانی بودهاند که بر نقش ماندهاند تا بر آن مردهاند. و تو! از نقش ابراهیم به نقش خویش رجعت مکن!
حج، دکتر علی شریعتی، صفحه ۲۶۷، برداشت آزاد
استعن بیمینک
+نوشته شده در شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۶ ب.ظ توسط اشرفی
بر بزرگترین فتح خویش غَرّه مشو که ابلیس، دیروز علاقۀ به اسماعیل را بهانۀ فریب تو کرده بود، امروز ذبح اسماعیل را میتواند مایۀ غرورت کند. پس همواره در رمی جمرات باش!
حج، دکتر شریعتی، صفحه۲۱۶ برداشت آزاد
همچو کنعان پا ز کشتی وا مکشغره مشو
+نوشته شده در شنبه ۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۹ ق.ظ توسط اشرفی
چنین میاندیشم که حلق یا تقصیر، امر نیست؛ رفع نهی است. چه، حلق و تقصیر نکردن، حکم بود و از محرمات احرام؛ از احرام که بیرون آمدی محرمات برداشته میشود. و شاید اینکه بعضی از مراجع بزرگ هم در این باره تعصّبی نشان نمیدهند و مقتضیات شغلی و وضع اجتماعی و حتی ناخوشایندی آن را در محیط شخصی زندگی شخص بر حسب تشخیص خود وی کافی میدانند و بعضی تنها در حج اول واجب میشمارند و برخی حکم به احتیاط واجب کرده اند یعنی اجازه دادهاند که مقلّد خویش در این موضوع به فتوای مرجع دیگری عمل کند به این علت است که در تلقی آن به عنوان یک حکم و یکی از مناسک اصلی حج قطع نداشتهاند.
حج، دکتر علی شریعتی، پاورقی صفحه ۱۵۳، برداشت آزاد
+نوشته شده در جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۶ ق.ظ توسط اشرفی
روز اول یک حمله با هفت گلوله، روز دوم و سوم هر روز سه حمله و هر حمله باز هفت گلوله، تا اینجا می شود چهل و نه گلوله، روز چهارم را مختاری. می توانی از منا بروی، می توانی بمانی. اگر ماندی باید همچون دو روز پیش در هر سه جبهه بجنگی. اینجا نمی توان آسود. در این صورت می شود هفتاد گلوله!
حج، دکتر علی شریعتی، صفحه130 برداشت آزاد
+نوشته شده در جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱:۴۱ ق.ظ توسط اشرفی
سنگریزه، اما نه هر سنگریزهای... صاف، صیقلی، گرد، از گردو کوچکتر و از پسته بزرگتر... یعنی چه؟ یعنی گلوله! فردا هر سرباز جبهۀ ابراهیم، هفتاد گلوله بر مقتل دشمن میزند. گلولهای که شلیک شود و خطا رود حساب نیست. آنچه میخورد حساب است. اینجا صومعه نیست، صحنه است. اگر اشتباه کنی باید جریمه بدهی!
حج، دکتر علی شریعتی، صفحه۱۳۰، برداشت آزاد
+نوشته شده در جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱:۲۹ ق.ظ توسط اشرفی
+نوشته شده در جمعه ۵ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۸ ق.ظ توسط اشرفی
پرسیدند: علّت مرگش چه بود؟
گفت: علّت زندگیاش هم معلوم نبود!
+نوشته شده در چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۴:۳۶ ب.ظ توسط اشرفی
عشق تشنه میشود، خون بایدش داد. سرد میشود، آتش بایدش زد. گرسنه میشود، قربانی بایدش کرد... و اکنون عید قربان است...
هبوط در کویر، دکتر علی شریعتی، صفحه ۵۱۲ فیزیکی، برداشت آزاد
+نوشته شده در سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۷ ب.ظ توسط اشرفی
محمد بن طیار از اصحاب امام باقر(ع) است. میگوید: امام(ع) به من فرمودند: آیا با مردم بحث میکنی؟ گفتم: بله؛ فرمودند: آیا هر چه میپرسند جواب میدهی؟ گفتم بله! فرمودند: پس کِی علم واقعی را به اهلش ارجاع می دهی؟
اصول کافی، برداشت آزاد
سؤال از ابن جوزی
+نوشته شده در دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۵ ب.ظ توسط اشرفی