حس ظاهری و باطنی
پنج حس هست جز این پنج حس/ آن چو زرّ سرخ، این حسها چو مس
مراد از پنج حس باطن، دل و جان است که مکاشفه و معرفت بدان حاصل میشود. بنابراین، حواس باطنیِ مصطَلح در کتب علم النفس نیز ظاهری تلقی میشود زیرا حواس مذکور در عموم مردم از صالح و طالح وجود دارد. ولی مکاشفات فقط به گروه خاص صاحبدلان و عارفان تعلق دارد. [۴۹]
دینداری احساسی
عقل و کمال عقل
مراد از پنج حس باطن، دل و جان است که مکاشفه و معرفت بدان حاصل میشود. بنابراین، حواس باطنیِ مصطَلح در کتب علم النفس نیز ظاهری تلقی میشود زیرا حواس مذکور در عموم مردم از صالح و طالح وجود دارد. ولی مکاشفات فقط به گروه خاص صاحبدلان و عارفان تعلق دارد. [۴۹]
دینداری احساسی
عقل و کمال عقل
+نوشته شده در دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱:۴۲ ب.ظ توسط اشرفی